WT AWARD 2009 - QUALITY OF LIFE

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CARVX

GBO Desogn - Engineering

Quadriciclo recumbent sicuro, veloce e appassionante caratterizzato dalla posizione di guida reclinata. Sfrutta e prende il nome dalla tecnica carving utilizzata nelle discipline sciistiche. Grazie a questa tecnica è possibile curvare ad alta velocità senza perdita di controllo e sicurezza. La caratteristica principale del mezzo consiste proprio nell’innovativo meccanismo di sterzo e di inclinazione delle quattro ruote associato ad un telaio rigido. Le quattro ruote sono state scelte per offrire una maggiore aderenza al terreno che assicura più stabilità, sicurezza e migliori prestazioni nella guida e nella frenata. Il baricentro è molto basso e anche questo contribuisce a migliorare la tenuta di strada. La posizione di guida reclinata tipica dei cicli recumbent elimina le tensioni negli arti inferiori e nella schiena, offrendo un’esperienza di guida unica e confortevole. Il telaio, completamente in alluminio, è dotato di quattro doppie forcelle di sospensione che assorbono i colpi indipendentemente. Il peso complessivo è di 29 kg. Regolando il sedile e i pedali il 95% della popolazione può guidare questo veicolo,  dedicato a un largo pubblico: giovani, adulti, sportivi e persone diversamente abili che vogliano esercitarsi in modo differente.

Safe, fast, exciting and sporty tilting  recumbent bike with 4 wheels, which can tilt all 4 wheels by a special steering technique. The innovation is the tilting technique in combination with a rigid recumbent frame.
This technique provides a totally new way of riding a bicycle. The frame, completely build from aluminium, has 4 independent double wishbone suspensions sets, which absorb shocks independently. The bike is equipped with 4 hydraulic disc brakes, the 14 speed Rohloff hub and the total weight is 29 kg.
Because of this advantages, less power is needed to achieve a relatively high speed, the loss of control, or falling is impossible and it is easily to transport.
4 Wheels have been chosen for more road-contact which leads to more stability, safety and better driving and braking aspects, provided also by its low central gravity point.
Steering and tilting can be controlled by the two handles. The left one is the steering handle and the right one is the tilting handle. This combination between steering and tilting delivers a unique driving experience and is not controlled by speed, but by yourself.
The target group as such is large: teenagers, adults and handicapped people who like to exercise in a different way.
It’s driving capabilities leads to a new kind of exercise in sports, combining bicycle activities with skiing aspects and aerobics. The entire human body has to ‘work’ to drive and control the bike.

 

 

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